Vågar jag åka på Attentions vuxen läger

Icke aspergerrelaterade ämnen.

Vågar jag åka på Attentions vuxen läger

Inläggav Idun » 13 05 29, 18:29

Vet ej om jag vågar åka på Attentions vuxen äger.

Bara att de skriver så här, citerat från deras värdegrund och regler för lägret,se nedan, gör mig orolig.

"Lägerledningen är högst ansvariga under lägret och till deras hjälp finns de 9 funktionärerna.
Om en deltagare inte följer Lägerledningens beslut och direktiv så kan deltagaren bli hemskickad (- och får då själv betala ev. merkostnader för hemresan)"

Är det någon som har varit på lägret? Vet ej om jag kommer att passa in där. Jag har Asperger och ADHD och har i vardagen ett ansvarsfullt jobb på 50%. Vilka vänder sig lägret till, ska man ha jättestora problem, är det därför, de har den här typen av regler?

Idun
Idun

Re: Vågar jag åka på Attentions vuxen läger

Inläggav Charlotte Larsson » 13 05 31, 17:11

Hej!

Det ska nog mycket till för att man ska bli hemskickad. Allt handlar om sunt förnuft. Man får inte bli arg hur som helst och kasta saker i golvet eller slå till någon. Man äter och sover på de tider som lägerledningen har bestämt. Finns det ett förbud mot alkohol och droger så dricker man inte öl och röker gräs. Typ.

Lilla Gumman
Bild
Love means never having to say you're sorry.
Bild
Användarvisningsbild
Charlotte Larsson

Re: Vågar jag åka på Attentions vuxen läger

Inläggav KrigarSjäl » 13 10 17, 21:40

Men om det är en träff som riktar sig till vuxna människor och man iaf envisas med barnvakt så måste det ju vara muppar man vänder sig till?
KrigarSjäl

Återvänd till Annat