Jag är ny medlem i OA

Icke aspergerrelaterade ämnen.

Jag är ny medlem i OA

Inläggav MattiasA » 10 06 08, 2:13

Hej på er.

Jag är en ny medlem i OA. Tog steget att bli medlem efter att jag nyligen fått en AS-diagnos. Utredningen var inte SÅ jobbig, den gick rätt så smärtfritt.

Bor i Västra Götaland. Kan eventuellt tänka mig att deltaga i några aktiviteter under OAs regi.

Jag har förstått att det har förekommit en del bråk och starka åsikter inom OA men jag har förtroende för Pemer och känner att OA står för något bra.

Hoppas på att få ut nåt bra på sikt av mitt medlemskap här.
MattiasA

Re: Jag är ny medlem i OA

Inläggav Johannes Sandquist » 10 06 08, 10:14

Välkommen! :)
Ordförande i Organiserade Aspergare
Johannes Sandquist
Admin

Inläggav GuteS » 11 06 20, 12:02

Hej!
Jag vill tacka för mycket trevliga sammankomster under autismveckan, samt till OA:s och de enskilda deltagarnas välkomnande förhållningssätt.

Har efter tidigare testperioder, ex inom specialintressen, kommit till slutsatsen att jag som person trivs bättre med fysiska träffar och privat kommunikation via nätet än i en öppen forummiljö. Följaktligen kommer jag ta del av det som skrivs på detta forum, även om jag själv kanske inte är särskilt aktiv i att försöka driva resonemangen vidare.

Väl mött framöver
/S
GuteS

Inläggav KrigarSjäl » 11 07 20, 9:58

Du är välkommen!

Så värst mycket bråk har det inte varit, relativt sett. Vi i OA är ganska eniga tycker jag och det är oerhört viktigt att organisationen finns.
KrigarSjäl

Inläggav Asperger » 11 11 18, 0:17

Hej!
Är en mamma/fru på 41 år som bor i Småland och har två barn och har asperger och en släng av störning, så jag har svårt med och få nya vänner och hoppas den här vägen och gå med i aspera ska leda så jag får mera seriösa och ärliga vänner m.m. Ni får min E-maila adress här: maria-maria@live.se Hoppas att ni tar kontakt med mig.
Mvh. Maria.

Jag har svårt att tfår kontakt på grund av mitt handikapp Asperger. Finns det något forrum för detta?
Asperger

Inläggav Asperger » 11 11 18, 0:21

Hej på er.

Jag är en ny medlem i OA. Tog steget att bli medlem efter att jag inte har någon fått AS-diagnos. Utredningen har jag inte varit med om ännu.

Bor i Småland. Kan eventuellt tänka mig att deltaga i några aktiviteter under OAS regi.

Jag har förstått att det har förekommit en del bråk och starka åsikter inom OA men jag har förtroende för forrumet och känner att OA står för något bra.

Min E-mailadress är: Maria-maria@live.se

Mvh. Maria.
Asperger

Inläggav Asperger » 11 11 18, 0:24

Hej på er.

Jag är en ny medlem i OA. Tog steget att bli medlem efter att jag inte har någon fått AS-diagnos. Utredningen har jag inte varit med om ännu.

Bor i Småland. Kan eventuellt tänka mig att deltaga i några aktiviteter under OAS regi.

Jag har förstått att det har förekommit en del bråk och starka åsikter inom OA men jag har förtroende för forrumet och känner att OA står för något bra.

Min E-mailadress är: maria-maria@live.se

Mvh. Maria.

Hej!
Är en mamma/fru på 41 år som bor i Småland och har två barn och har asperger och en släng av störning, så jag har svårt med och få nya vänner och hoppas den här vägen och gå med i aspera ska leda så jag får mera seriösa och ärliga vänner m.m. Ni får min E-maila adress här: maria-maria@live.se Hoppas att ni tar kontakt med mig.
Mvh. Maria.

Jag har svårt att tfår kontakt på grund av mitt handikapp Asperger. Finns det något forrum för detta?
Asperger

Inläggav KrigarSjäl » 11 11 22, 9:37

Hej och välkommen!

Du ska inte bli avskräckt av att det varit en del kontroverser, vi är några som kan slänga käft utan att vi tar illa upp av det. Olika åsikter har det funnits men på det stora hela tycker jag att vi i OA tycker ganska lika gällande vad som är viktigt och oviktigt. Framförallt är kamratfunktionen viktig. Sociala svårigheter har vi nog allihop i varierande grad så det är du inte ensam om.
KrigarSjäl

Inläggav Per - fekt » 15 01 14, 19:28

Hej alla! :)

Jag är ny här också! Har fått min diagnos Arttypisk Autism nyligen för månad sedan.
Trevlig att vara med här i det här forumet och hoppas vi ses i "real" genom att delta i OA aktiviteter i ! Tycker verkar spännande och intressant med NDF frågor. :)

Fick min diagnos sen ålder och kontakt med Psykiatrin tidigare fått andra diagnoser och känt mig ganska vilsen i livet
stora . Känt en viktig pussel bit har fallit på plats i mitt liv!
Känns mycket mycket positivt och mer insikt och stöd kan få av psykiatrin. Har haft lång rehabilitering med bla dyslexi, tal störning, motorik störning och kommunikations kurser genom att jag gått olika rehabiliterings behandlingar och är ganska högfungerade och självständig idag!

Ni får överseende med skriver lite fel för jag är dyslektiker också.

/Mvh Per

.
Per - fekt

Inläggav Eva Ellnefors » 15 01 26, 10:27

Hej! Jag har varit med förut i OA Stockholm. Bor i Hedemora. Har varit med på andra listor under olika namn, bla aspieeva. PÅ vintern är det inget vidare att köra till Ludvika. Men det blir väl vår. Är numera pensionär, har arbetat på soc, sista åren med arbetslösa/sjuka 40+are. Där fanns en del odiagnosticerade! :) Har varit med i olika AS-sammanhang sedan 1998, skrivit boken Kasperdockan 2000 och har träffat många irl också, varit på träffar, senast Norrlägret i fjol.
Eva Ellnefors

Återvänd till Annat