Att fastna i saker FÖR mycket...

Aspergerrelaterade ämnen.

Att fastna i saker FÖR mycket...

Inläggav Medri » 12 06 20, 23:30

Är det någon här som har problem med det förutom jag? Jag börjar göra något och sen tappar jag bort tiden och sen har det gått 12 timmar eller ett dygn eller nått och jag har inte ätit eller sovit. Sen mår jag piss och är alldeles snurrig och så går det om igen. Om det är någon som också har de problemen, vilket jag kan tänka mig att det kanske är här, har ni hittat någon lösning som funkar? Det är som bekant enormt svårt att avsluta något man är inne i och håller på med, men jag får sån ångest och blir så instabil efter något dygn när jag fastnat sådär och jag gör det rätt ofta. Så tips eller bara igenkänning skulle kännas bra.
Användarvisningsbild
Medri

Re: Att fastna i saker FÖR mycket...

Inläggav Flia » 12 06 21, 11:14

Jag har en mat- och sovklocka som säger åt mig att äta. För mig gäller det var tredje timme, men man kan ju sätta var fjärde eller så.
Med repetition förstås, så att man kan göra färdigt ett moment innan man reser sig. Sen äter jag och har glömt det jag höll på med (men jag har ju ADHD också).
Står i kö till Ola Lundin.... låååång kö
Användarvisningsbild
Flia

Inläggav Medri » 12 06 23, 21:24

Hur är din mat och sov klocka utformad? Det låter intressant...
Användarvisningsbild
Medri

Inläggav Flia » 12 06 23, 23:29

Det är först den vanliga kalendern i min smartphone. Sen har jag laddat hem Calendar Event från Google play.
Står i kö till Ola Lundin.... låååång kö
Användarvisningsbild
Flia

Inläggav fantaL » 13 05 27, 22:22

gör mat till en del av det du gör. så att du kan äta utan att lämna det du gör. mat som du kan äta med en hand som snitar frukt(skivade eller tärnade) när det gäller sömnen har jag ej råd att ge då jag själv är en vampyr he he och tycker
"att sova kan jag göra i graven"
fantaL

Återvänd till Om Asperger