Bonusmaterial "I rymden..." på DVD - vill du vara med?

Icke aspergerrelaterade ämnen.

Bonusmaterial "I rymden..." på DVD - vill du vara med?

Inläggav Anders Pemer » 10 10 25, 16:45

Nu ska DVD-produktionen av "I rymden finns inga känslor" påbörjas, och jag har haft kontakt med filmens ene producent Bonnie Skoog Feeney som vill göra intervjuer med 5-10 olika aspergare som berättar om "hur deras syndrom ter sig, hur dom skiljer sig från Simon i filmen och lite annat".

Inspelningar verkar vara aktuellt 3-5 november och det rör sig om stockholmstrakten.
Användarvisningsbild
Anders Pemer
Admin

Re: Bonusmaterial "I rymden..." på DVD - vill du vara med?

Inläggav Inaktiv forummedlem » 10 10 25, 22:21

Väldigt bra att det blir bonusmaterial om Aspergers på DVD:n, och all heder åt Anders Pemer som lanserade denna briljanta idé! Man kan ju alltid hoppas att filmskaparna inte lyckas skruva bonusmaterialet på ett alltför löjligt sätt.

Bonnie Skoog Feeneys ordval, "hur deras syndrom ter sig", har en ofattbart hög töntfaktor (Hur bär hon sig åt för att lyckas formulera sig så dumt?) — fast vi visste ju redan att filmskaparna har dålig koll på Aspergers. "Hur ter sig ditt syndrom?"

Jag hoppas att bonusmaterialet huvudsakligen kommer att handla om Aspergers i allmänhet, och om det tre aspergarorganisationerna. Jag tror inte det blir lyckat om bonusmaterialet till stor del ska gå ut på att olika aspergare förklarar på vilket sätt de är lika eller olika Simon.
Censur.
Användarvisningsbild
Inaktiv forummedlem

Inläggav KrigarSjäl » 10 11 26, 8:19

Finns det tre aspergarorganisationer?
Vilka är de andra två isf?
KrigarSjäl

Inläggav Inaktiv forummedlem » 10 11 26, 11:04

Kul.
Censur.
Användarvisningsbild
Inaktiv forummedlem

Återvänd till Annat