Hej!
Jag söker lägenheter dagligen men det är mycket svårt. Får upp lägenheter via appar, samt söker på hemsidor och värdarnas egna sidor. Kollar dem c:a 3 ggr/dag. I genomsnitt har staden 6-9 års väntekö och jag har sökt i 4 år.
Jag kan inte vara här, utan flyr hela dagarna, praktiserar på deltid, sitter på biblioteket resten till de stänger men är något så genomsyrad av rädsla för denne granne och de ljud som uppkommer att jag håller mig borta större delen av dagen och kommer hem först vid 23 för att sova om det går. Kroppen är nu uttröttad och jag orkar inte längre. Tror du man kan få hjälpa via LSS med boende?
Jag känner inte igen mig i diagnosen för AS eller bland andra aspergare, annars vore det en idé. Har dock flera vänner utan diagnoser jag trivs bra med.

Har du eller någon här varit med om samma sak och vad gjorde ni? Hade ni någon att fly till eller höll ni er ute som jag? Jag har funderat på att köpa ett tält och slå upp i skogen för att få lugn och ro, faktiskt för detta tär på psyket och skapar en olidlig ångest. Ingen har bott i lägenheten längre än 2 år heller och hela längan upp till översta våningen är ny så det verkar vara en hög ruljans på in och utflyttning. En var normal när han flyttade in men en dag slängde han sig ut genom glaset i altandörren.. Man kan undra om han inte heller stod ut här? Hyresgästen innan mig bodde här i bara ett år innan han hyrde den till en släkting som också flyttade efter ett år.
Vad tror du om man har någon chans till hjälp med ljuddämpning i lägenheten via LSS?