En artikel (eller vad jag ska kalla det för)

Aspergerrelaterade ämnen.

En artikel (eller vad jag ska kalla det för)

Inläggav Ella » 13 11 13, 16:56

Jag har gått en skrivarkurs och ett av mina alster som bland annat handlade om Asperger och neuro diversitet. Läs och kom gärna med någon kommentar (gärna en snäll sådan) :-) Jag fick mycket beröm på kursen, som består av NT:are. De tyckte det lärt sig nytt.

http://www.aspergare.org/artikel5.html
Ella

Re: En artikel (eller vad jag ska kalla det för)

Inläggav KrigarSjäl » 13 11 20, 0:32

Bra text, inget snack om saken!
En del särskrivningar och småfel som kan korrigeras men det är ju petitesser.
Insikter har du och du kan beskriva personer på bra sätt.

Den där mingelfesten låter förresten som rena mardrömmen...gå och leta upp sin bordskavaljer som en 'rolig lek'.
*Ryser*
KrigarSjäl

Inläggav Anders Pemer » 13 11 20, 1:05

Ojojoj, vad bra skrivet!!
Användarvisningsbild
Anders Pemer
Admin

Inläggav Ella » 13 11 21, 8:50

Tack, tack för alla kommentarer. Jätte roligt att ni ville läsa! Under våren ska jag hänge mig åt ett större skrivprojekt. Jag hoppas att få råd och hjälp både här och där! :P
Ella

Inläggav Charlotte Larsson » 13 12 02, 8:57

Mycket bra skrivet! Oj, oj, oj, vad begåvad du är!
Bild
Love means never having to say you're sorry.
Bild
Användarvisningsbild
Charlotte Larsson

Inläggav Fab » 13 12 04, 0:29

Bra!!!!
Fab

Inläggav Alien » 14 02 06, 19:29

Ja, bra artikel. Säkert informativ för NT.

Jag tror jag har träffat Jimmy :P

Så typiskt med alla de svartklädda kvinnorna! Svart är fegfärgen framför andra, anser jag. :roll:

Och ja, enligt etikettreglerna så ska mannen prata med sin bordsdam och vice versa, även om han också ska prata något med damen på andra sidan. Så Liam var inte tillräckligt väluppfostrad. Så när han kritiserade dig för att du ägnade dig åt din mobil så kunde du ha sagt "ja, men vad ska jag göra, du pratar ju inte med mig". Fast det hade nog också brutit mot en social regel. Det var förstås din plikt att låtsas vara intresserad av vad Liam pratade, även om han inte vände sig till dig och bara pratade om ointressanta saker.

Men vad ska man prata om när man inte får prata om politik, religion el öht om seriösa ämnen? Bara om sina karriär, sina ägodelar och sina egna semesterupplevelser?
Användarvisningsbild
Alien

Inläggav Alexis » 14 02 06, 20:03

Det här var ju jättebra skrivet! Stor igenkänning, särskilt i det där hur olika det kan vara att träffa obekanta NT:s jämfört med aspies eller andra NPF:are.
Jag blir dessutom lite sugen att gå på en sådan där Tacos-kväll någon gång, om jag törs.
Alexis

Inläggav isa » 14 04 09, 16:57

Åååh vilken bra skrivelse!! jag känner igen mig själv mycket, och du skrev jättebra på allting!

Tycker du beskriver "saker och ting" väldigt detaljerat. Det älskar jag , "detaljnörd som jag är" , hi hi hi :)
Jag tycker också du var jätteduktig som kunde finna dig i situationen när den där killen sa åt dig om mobilen. Där hade du total självkontroll-Superduktigt.
( Nu menar jag inte att man inte är duktig om man tappar kontrollen , det gör jag själv var och varannan dag ,så får jag olika utbrott.) ( senast idag )

Med vänlig hälsning isa
Användarvisningsbild
isa

Återvänd till Om Asperger