59 användare men nästan inga inlägg?

Icke aspergerrelaterade ämnen.

Re: 59 användare men nästan inga inlägg?

Inläggav exec » 10 05 16, 23:15

Inger skrev:Och för att kvalificera sig som 'riktig' aspie enligt era kriterier så behöver man tydligen ha en stor dos narcissism också, däremot ingen diagnos. Vi som har diagnos är ju bara låtsas-aspergare enligt er? :roll:

Jag har diagnos sedan 2004 (?). Det är dem utan diagnos som är låtsas-Aspergare. :)

Tycker du att jag är narcissistisk?
it's so easy to laugh, so easy to hate. it takes guts to be gentle and kind.

=> www.aspieforum.se
Användarvisningsbild
exec

Inläggav Linnea Sandquist » 10 05 16, 23:25

Inger skrev:Nej. Det KAN inte vara ett underforum till något annat forum eftersom det är knutet till OA och ska vara fristående från andra forum och organisationer.

Jag tycker också att det vore alldeles orimligt att göra OA-forumet till underforum till något annat forum. OA är ju för tusan en förening!
Före detta sekreterare inom OA:s riksstyrelse, sedermera befordrad till den mycket tacksammare uppgiften som hemmafru.
Linnea Sandquist

Inläggav Inger » 10 05 17, 1:38

exec skrev:
Inger skrev:Och för att kvalificera sig som 'riktig' aspie enligt era kriterier så behöver man tydligen ha en stor dos narcissism också, däremot ingen diagnos. Vi som har diagnos är ju bara låtsas-aspergare enligt er? :roll:

Jag har diagnos sedan 2004 (?). Det är dem utan diagnos som är låtsas-Aspergare. :)

Tycker du att jag är narcissistisk?

Hur ska jag veta det, jag känner dig inte. Du verkade ju trevlig på träffen, det är allt jag kan säga.

Att jag skrev "domineras av" betyder inte att det gäller samtliga medlemmar utan just vad det står.
Funktionär i valberedningen
Inger

Inläggav Diana » 10 05 19, 8:43

rdos skrev:Aspieforum är just nu det mest lämpliga forumet för riktiga aspies. Det finns nu en hel del djupa trådar där som inte skulle kunna existera på AF.

????
Användarvisningsbild
Diana

Inläggav Diana » 10 05 19, 8:49

Linnea Danielsson skrev:
Jag tycker också att det vore alldeles orimligt att göra OA-forumet till underforum till något annat forum. OA är ju för tusan en förening!

Ja jag säger detsamma. Helt obegripligt hur man kan få till det. Någon måste ha missat något.

OA är en egen fristående förening med eget organisationsnummer. Att lägga OA som ett "underforum" till ett Internetforum blir som sagt helt obegripligt.
Användarvisningsbild
Diana

Inläggav Anders Pemer » 10 05 19, 21:29

Vi kanske inte ens skulle ha någon öppen del. Forumet är ju bara en arbetsform för kontakt medlemmarna emellan, och allmänt öppet tillgängliga forum finns det gott om andra.

För övrigt är det trist att nooby aldrig verkade komma tillbaka och läsa något efter inläggen han/hon försökte skicka som gäst med länkar i, och som därför inte kom fram förrän jag lade ut dem.
Användarvisningsbild
Anders Pemer
Admin

Inläggav Anders Pemer » 10 05 19, 21:35

Fast det är sant att Aspergerforum strömlinjeformas väldigt mycket efter en *så nära NT som möjligt*-mall, och att det många gånger klockrent har varit typiska Asperger-drag i skribenters reaktioner som legat till grund för varningar och avstängningar. Så i den bemärkelsen vill jag definitivt hylla Svante och Ufo som tagit "av aspies för aspies" till heders på området diskussionsforum också.
Användarvisningsbild
Anders Pemer
Admin

Inläggav Diana » 10 05 19, 22:01

Pemer skrev:Fast det är sant att Aspergerforum strömlinjeformas väldigt mycket efter en *så nära NT som möjligt*-mall, och att det många gånger klockrent har varit typiska Asperger-drag i skribenters reaktioner som legat till grund för varningar och avstängningar.

Ja det måste jag tyvärr instämma i. Det kan gå lite hett till där ibland och det kan blir tråkigt och jobbigt. Det är säkert inte lätt att vara moderator på ett forum för personer som faktiskt kan ha vissa svårigheter med kommunikationen och där missförstånd lätt uppstår. Men ibland blir det ändå fel att dela ut varningar på just det forum där man borde ha en mer Aspergeranpassad tolerans och förståelse. Samtidigt kan man självklart inte tillåta precis vad som helst. Framförallt inte när någon uppenbart riskerar fara illa av det. Det är svårt det där. Jag skulle inte vilja vara moderator på Aspergerforum.
Användarvisningsbild
Diana

Inläggav exec » 10 05 19, 22:24

Diana skrev:Ja det måste jag tyvärr instämma i. Det kan gå lite hett till där ibland och det kan blir tråkigt och jobbigt. Det är säkert inte lätt att vara moderator på ett forum för personer som faktiskt kan ha vissa svårigheter med kommunikationen och där missförstånd lätt uppstår. Men ibland blir det ändå fel att dela ut varningar på just det forum där man borde ha en mer Aspergeranpassad tolerans och förståelse. Samtidigt kan man självklart inte tillåta precis vad som helst. Framförallt inte när någon uppenbart riskerar fara illa av det. Det är svårt det där. Jag skulle inte vilja vara moderator på Aspergerforum.

Jag skulle verkligen vilja vara moderator på Aspergerforum. Då skulle jag direkt stänga av Titti och andra överdrivet lättkränkta förbudsivrare till moderatorer och införa en mer Flashback-inspirerad "frihet under ansvar", nu är det ett sådant vuxendagis. :(

Inger skrev:Hur ska jag veta det, jag känner dig inte. Du verkade ju trevlig på träffen, det är allt jag kan säga.

Att jag skrev "domineras av" betyder inte att det gäller samtliga medlemmar utan just vad det står.

Jag är trevlig. Jag tycker om nästan alla människor. Jag behöver dock träna på att låta min välvilja lysa igenom på internet -- det är jag medveten om.
it's so easy to laugh, so easy to hate. it takes guts to be gentle and kind.

=> www.aspieforum.se
Användarvisningsbild
exec

Inläggav Alien » 10 05 24, 2:31

Pemer skrev:Fast det är sant att Aspergerforum strömlinjeformas väldigt mycket efter en *så nära NT som möjligt*-mall, och att det många gånger klockrent har varit typiska Asperger-drag i skribenters reaktioner som legat till grund för varningar och avstängningar. Så i den bemärkelsen vill jag definitivt hylla Svante och Ufo som tagit "av aspies för aspies" till heders på området diskussionsforum också.

Jag har svårt att fördra elakheter och främlingsfientlighet och hoppas det inte anses som särskilt typiskt för aspergare. :roll: Det är kanske bra att det finns ett forum för aspies som absolut måste vräka ur sig vad som helst, men många andra aspies (inkl mig) skulle ha svårt att trivas där.
Användarvisningsbild
Alien

Inläggav kullan » 12 11 02, 2:34

Kanske dags att bli lite aktiv på detta forumet oxå. :roll:
Användarvisningsbild
kullan

Föregående

Återvänd till Annat